Prosjekter i NOKUT Evaluerings- og utviklingsprosjekt Pågående Evaluering av grunnskolelærerutdanningene Evaluering av profesjonsstudiet i medisin Overganger mellom høyere yrkesfaglig utdanning og universitets-/høyskoleutdanning Avsluttede Oversikt over avsluttede prosjekt EUROMA – Benchmarking of master programmes across European countries Evaluering av arbeidslivsrelevansen i disiplinfag Evaluering av implementeringen av RETHOS Evaluering av lektorutdanningene Fagmiljø Internasjonal rådgivningsgruppe for grunnskolelærerutdanningene – APT Kartlegging av lektorutdanning for trinn 8–13 Kartlegging av praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) 2022–2023 Kombinerte fagevalueringar (KOMBEVAL) Operasjon praksis 2018–2020 Startkompetanse og overgangen til høyere utdanning Studentutveksling NOKUTs tilsyn og oppfølginger Pågående Oppfølging av det systematiske kvalitetsarbeidet ved universiteter og høyskoler (2025–2033) Avsluttede Tilsyn med det systematiske kvalitetsarbeidet – høyere utdanning (2017–2024) Erasmus+ prosjekter En oversikt over prosjekter som er støttet av EUs Erasmus+-program ARENA – Refugees and Recognition (Toolkit 3) LIREQA: Linking Academic Recognition and Quality Assurance LOBSTER – Learning Outcomes: Best practice Schemes, Transparency, Experience and Research ORION – From Input to Output in Recognition REACT – Refugees and Recognition Refugees and Recognition SCAN-d Samples & Copies of Academic National Diplomas VINCE: Validation for Inclusion of New Citizens of Europe