Tildelingsbrev, årsrapportar og revisjonsberetning
Tildelingsbrev frå Kunnskapsdepartementet
Tildelingsbrevet frå Kunnskapsdepartementet er det årlege styringsdokumentet til NOKUT.
- 2024
-
2017–2023
- Tildelingsbrev for 2023 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2023 – lønnskompensasjon for 2023 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2023 – overføring av midler fra 2022 til 2023 (pdf)
- Supplerande tildelingsbrev 2023 – Revidert nasjonalbudsjett, kap. 271 post 01 og 21 (pdf)
- Tildelingsbrev for 2022 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2022 – omstillingsmidler (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2022 – lønnskompensasjon for 2022 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2022 – om analyse av forskningskompetansen og forskningsproduksjonen i GLU-, BSV- og eventuelt sykepleieutdanning (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2022 – oppdrag om å utarbeide et utkast til høringsnotat med forslag til forskriftsbestemmelser og utvidelsesplan for godkjenningsordningen for utenlandsk fag- og yrkesopplæring (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2022 – endrede jobbreisevaner (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2022 – overføring av ubrukte midler fra 2021 til 2022 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2022 – oppdrag om kartlegging av ukrainsk utdanning og beredskap på godkjenningsfeltet (pdf)
- Tildelingsbrev for 2021 (pdf)
- Supplerende tilleggsbrev 2021 – lønnskompensasjon for 2021 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev nr.1-2021 – oppdrag om evaluering av NKR (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2021 – overføring av ubrukte midler fra 2020 til 2021 (pdf)
- Tildelingsbrev for 2020 (pdf)
- Supplerende tilleggsbrev 2020 – lønnskompensasjon for 2020 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2020 – delegering av myndighet til NOKUT etter universitets- og høyskoleloven og fagskoleloven (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2020 – utarbeide og sende på høring endringer i fagskoleforskriften (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2020 – barnevernsmastere som kandidat til nasjonal deleksamen og kriterier for bruk av ordningen generelt (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2020 – overføring av ubrukte midler fra 2019 til 2020 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2020 – oppdrag om evaluering av NKR mulighetsstudie av parallell struktur og forberedelse til en større gjennomgang av NKR (pdf)
- Tildelingsbrev for 2019 (pdf)
- Tillegg til tildelingsbrev 2019 – overføring av ubrukte midler fra 2018 til 2019 (pdf)
- Supplerende tilleggsbrev 2019 – lønnskompensasjon for 2019 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2019 – midler knyttet til arbeidsrelevans med vekt på praksisordninger i disiplinfag (pdf)
- Tildelingsbrev for 2018 (pdf)
- Tillegg til tildelingsbrev 2018 – overføring av ubrukte midler fra 2017 til 2018 (pdf)
- Supplerende tilleggsbrev 2018 – midler knyttet til tildeling av nye oppgaver og midler til ordning med godkjenning av utenlandsk fagskoleutdanning (pdf)
- Supplerende tilleggsbrev 2018 – fellesføring om inkluderingsdugnad (pdf)
- Supplerende tilleggsbrev 2018 – lønnskompensasjon for 2018 (pdf)
- Tildelingsbrev for 2017 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2017 – overføring av ubrukte midler fra 2016 til 2017 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2017 – overøring av ubrukte prosjektmidler fra 2016 til 2017 (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2017 – midler til Studiebarometer og utdanningskvalitetspris for fagskoleutdanninger (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2017 – styrking av driftsbudsjettet i revidert nasjonalbudsjett (pdf)
- Supplerende tildelingsbrev 2017 – lønnskompensasjon 2017 (pdf)
NOKUTs årsrapport til Kunnskapsdepartementet
Årsrapporten vår er den formelle tilbakemeldinga til Kunnskapsdepartementet (KD) om bruken av løyvinga over statsbudsjettet. Årsrapporten gir ei utgreiing for verksemda og resultata våre og skal fungere som grunnlagsdokument for Kunnskapsdepartementets etatsstyring av NOKUT. Rapporten inneheld blant anna ein årsrekneskap, i tillegg til ein detaljert gjennomgang av årets aktivitetar og resultat og ei vurdering av framtidsutsiktene våre.
-
Årsrapport 2023
Les heile Årsrapport 2023 (pdf)
Melding frå styret
Innhald:
Om NOKUT
I 2023 var det 20 år sidan NOKUT blei etablert. Ved inngangen til året hadde NOKUT ny strategi, ny organisasjonsstruktur og eit samfunnsoppdrag som i endå høgare grad er konsentrert om å sikre og utvikle kvalitet i høgare utdanning og høgare yrkesfagleg utdanning. Bakgrunnen for endringane var at oppgåvene med å godkjenne utanlandsk utdanning frå 1. januar blei overførte til Direktoratet for høgare utdanning og kompetanse (HK-dir).
Ein viktig milepåle i jubileumsåret var at NOKUT fekk fornya medlemskapen i European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA) og vidareført registreringa si i The European Quality Assurance Register for Higher Education (EQAR), noko som stadfestar at arbeidet i NOKUT er av internasjonalt høg kvalitet. NOKUT oppfylte alle dei aktuelle kriteria i The Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG), og det blei framheva at organisasjonen har vist vesentleg framgang på fleire av målepunkta sidan førre evaluering i 2018. NOKUT fekk også ros for open dialog med interessentar og for å utvikle nye, innovative metodar.
God måloppnåing
Styret er samla sett godt tilfreds med måloppnåinga til NOKUT i 2023. Trass i mange parallelle prosessar og vekst i dei ordinære oppgåvene, stigande tal på søknader og eit stramt budsjett har NOKUT levert godt og kan vise til god måloppnåing i samsvar med den nye strategien, NOKUT 2030: Sikre kvalitet, skape tillit. Den store auken i søknader på fagskuleområdet har vore særleg utfordrande. Derfor har det vore viktig å disponere dei samla ressursane effektivt. Gjennom året er det gjort omdisponeringar på tvers av organisasjonen og mellom oppgåver. I tillegg er det teke i bruk nye arbeidsmetodar, og prosessar er forenkla. Styret vil gi honnør til dei tilsette og leiinga i NOKUT for det store arbeidet som er lagt ned.
Sentrale forhold
Den periodiske oppfølginga av det systematiske kvalitetsarbeidet til institusjonane skal bidra til at samfunnet kan ha tillit til at norsk høgare utdanning held eit høgt internasjonalt nivå, og at både NOKUT og utdanningsinstitusjonane følgjer opp forpliktingane sine. NOKUT er no i ferd med å fullføre den tredje oppfølgingsrunden som starta i 2017, og som har vore gjennomført som tilsyn. I 2023 er ti tilsyn ferdigbehandla. Det systematiske kvalitetsarbeidet ved fire universitet og tre høgskular var tilfredsstillande. To høgskular hadde enkelte manglar ved arbeidet sitt, mens éin høgskule hadde vesentlege manglar. Etter gjennomførte tilsyn rapporterer institusjonane om betre kunnskap om regelverket og større engasjement rundt det systematiske kvalitetsarbeidet. Dette illustrerer at den periodiske oppfølginga sikrar og bidreg til å vidareutvikle utdanningskvaliteten. Gjennom året har det parallelt vore arbeidd med tilnærmingsmåten til neste runde av denne periodiske oppfølginga. Styret er nøgd med at ein i dette arbeidet legg vekt på å utvikle endå meir treffsikre framgangsmåtar som både skal vere betre tilpassa eigenarten og dei faglege fullmaktene til dei ulike institusjonane, og som i større grad stimulerer til utvikling.
I 2023 har NOKUT framleis fått inn mange akkrediteringssøknader som gjeld nye utdanningstilbod eller endringar av eksisterande tilbod. Talet på søknader er stigande. Denne utviklinga har resultert i søknadskøar både i 2023 og året før. Det tek derfor lengre tid før søkjarar får svar på søknaden sin enn kva normalen har vore tidlegare. NOKUT har teke fleire grep for å redusere behandlingstida, særleg innanfor saksbehandling av akkrediteringssøknader frå fagskular. Eigne prioriteringar og effektiviseringstiltak saman med tilførte midlar i revidert nasjonalbudsjett bidrog til at NOKUT totalt sett kunne behandle langt fleire søknader om akkreditering av fagskuleutdanningar enn det var planlagt for i 2023. Akkreditering av fagområde har vore prioritert, og i desember fekk fem fagskular akkreditert kvart sitt område: tre innanfor helsefagområdet og to innanfor fagområdet økonomi og administrasjon.
Erfaringa frå behandling av akkrediteringssøknader er at mange fagskular har stort behov for rettleiing, og at det er behov for å auke nivået på det systematiske kvalitetsarbeidet. NOKUT bidreg i arbeidet som Kunnskapsdepartementet har sett i gang med å utvikle eit system for institusjonsakkreditering. Saman med anna arbeid NOKUT gjer med system for oppfølging av kvalitet, er dette viktig for vidare utvikling i sektoren.
Studiebarometeret, nasjonal deleksamen og evalueringar skaffar fram kunnskap som blir nytta til å vidareutvikle kvaliteten ved institusjonane og til styring og politikkutforming. I 2023 har NOKUT fullført evalueringa av praktisk-pedagogisk utdanning og sett i gang evaluering av medisinutdanninga og dei to grunnskulelærarutdanningane. Tilbakemeldingane frå dei gjennomførte evalueringane viser at NOKUT lykkast med å følgje opp intensjonane om å leggje til rette for læring, kartleggje utfordringar og gi råd om tiltak for å utvikle kvalitet. Slik representerer evalueringane andre inngangar til arbeid med kvalitetsutvikling enn tilsyn, og dei gir dermed NOKUT eit breiare utval av verkemiddel.
Styret er nøgd med at NOKUT ser moglegheitene i teknologien og tek del i den digitale omstillinga. Dette gjeld digitalisering i saksbehandling, men også bruk av maskinlæring og tilrettelegging for deling av ulike data som blir samla inn. Å bruke til dømes kunstig intelligens i arbeidet med å samanfatte og systematisere tilgjengeleg kunnskap vil styrkje arbeidet med kunnskapsdeling og rettleiing.
Arbeidet som regelverksforvaltar er også ein sentral del av måten NOKUT fyller myndigheitsrolla si på. NOKUT gjennomfører regelverks- og kontrolloppgåver på vegner av Kunnskapsdepartementet. I 2023 er det mellom anna levert på fem oppdrag frå KD om regelverksutvikling: rapportering i lys av tillitsreforma, tilskotsordninga for private høgskular, personalforskrifta for universitet og høgskular, bidrag i ekspertgruppa for akkreditering og utgreiing av rammer og vilkår for institusjonsakkreditering av fagskular. Dette er døme på at regelverksoppdrag bidreg til å styrkje grunnlaget for kjerneaktivitetane til NOKUT innanfor sikring og utvikling av kvalitet.
NOKUT har gode system for styring av verksemda. Som ledd i arbeidet med mål- og resultatstyring har styret jamleg gjennomgang av risikobilete for måloppnåing, vurdering av økonomiske konsekvensar og omprioriteringar om det er nødvendig. I 2023 har styret også hatt strategiske diskusjonar om arbeid med kvalitetsutvikling i fagskulesektoren, framtidsbiletet til NOKUT, oppfølging av ENQA-evalueringa, bruk av kunnskapsbaserte verkemiddel, utvikling av Studiebarometeret og fjerde runde med periodisk oppfølging av kvalitetsarbeid.
Prioriteringar framover
Verksemda til NOKUT skal bidra til at samfunnet har tillit til kvaliteten i norsk høgare utdanning og høgare yrkesfagleg utdanning. Ambisjonen til NOKUT er å vere eit moderne og framtidsretta kvalitetssikringsorgan som løyser samfunnsoppdraget om å sikre og bidra til å utvikle utdanningskvalitet på ein utviklingsorientert måte. Gjennom systematisk arbeid med samfunnsoppdraget svarer NOKUT også på krava i dei europeiske standardane (ESG) om at kvalitetssikring og kvalitetsutvikling er gjensidig avhengig av kvarandre og nødvendige for å byggje ein god kvalitetskultur. NOKUT har allereie ein solid posisjon blant dei europeiske kvalitetssikringsorgana. Dette er ein posisjon styret er oppteke av at NOKUT skal utvikle vidare i åra som kjem.
Arbeidet med å utvikle neste runde med periodisk oppfølging av institusjonar innanfor høgare utdanning og arbeid med å bidra til å styrkje kvalitet i fagskuleutdanningane er prioriterte oppgåver framover. NOKUT vil også arbeide systematisk for at verkemidla for ekstern kvalitetssikring blir endå meir treffsikre og bidreg til utvikling. NOKUT har summert opp samfunnsoppdraget gjennom ei skildring av tre roller: myndigheitsrolla, kunnskapsrolla og pådrivarrolla. Styret meiner den nye strategien støttar opp under arbeidet med samfunnsoppdraget og dei ulike rollene på ein god måte, og at strategien vil vere eit godt utgangspunkt for årlege prioriteringar.
Stramme økonomiske rammer kombinert med eit etterslep av søknader gir mindre handlingsrom enn ønskjeleg. Derfor kan det framleis ta noko tid før NOKUT kan levere kjerneoppgåver innanfor det tidsaspektet styret og samfunnet har ønske om. Styret er bekymra for kva langsiktige konsekvensar dette kan ha for kvalitetsutviklinga, for slitasjen på dei tilsette og for mogleg omdømmetap. Styret vil derfor halde fram med jamlege gjennomgangar av risikobiletet for måloppnåing og vurdering av økonomiske konsekvensar, gjere prioriteringar og bidra til å setje ulike former for effektivisering på agendaen, slik at dei stramme økonomiske rammene kan nyttast best mogleg.
Om NOKUT-styret
I 2023 har styret hatt følgjande samansetning: professor Lise Iversen Kulbrandstad (leiar), administrerande direktør Øystein Eriksen Søreide (nestleiar), avdelingssjef Saira Basit, dosent Cecilia Christersson, seniorrådgjevar Mads Danbolt (representant frå dei tilsette), professor Dag Husebø, direktør Vegard Iversen (frå 1. august 2023), rektor Sonja H. Wiik (møtande vara til 31. juli 2023), student Tommy Raaen (student Mathias Hillgren, vara), student Oline Marie Sæther (til 30. juni 2023) og student Eilif H. Finnseth (møtande vara frå 1. juli 2023).
Lysaker 14. februar 2024
Les heile Årsrapport 2023 (pdf)
-
Tidligere årsrapporter
- Årsrapport 2022 (pdf)
- Årsrapport 2022 (nettbasert versjon)
- Årsrapport 2021 (pdf)
- Årsrapport 2021 (nettbasert versjon)
- Årsrapport 2020 (pdf)
- Årsrapport 2019 (pdf)
- Årsrapport 2018 (pdf)
- Årsrapport 2017 (pdf)
- Årsrapport 2016 (pdf)
- Årsrapport 2015 (pdf)
- Årsrapport 2014–2015 (pdf)
- Årsrapport 2013 og årsplan 2014 (pdf)
- Årsrapport 2012 og årsplan 2013 (pdf)
- Årsrapport 2011 og årsplan 2012 (pdf)
- Årsrapport 2010 og årsplan 2011 (pdf)
Virksomhets- og økonomiinstruks
Denne instruksen fastset Kunnskapsdepartementets overordna krav til system, rutinar og styringsprosessar hos NOKUT.
Riksrevisjonens beretning – revisjon av årsrekneskapet
Revisjonsberetninga er Riksrevisjonens årlege konklusjon på gjennomført finansiell revisjon.
NOKUT – året [...]
Dette er ein kort og generell samfunnsrapport som inneheld orienteringa til direktøren, ein kort status for ansvarsområda våre, i tillegg til fleire artiklar relaterte til aktivitetar og analysar av verksemda vår det aktuelle året. Frå 2020 gjekk me over til å kun lage ein årsrapport, så siste NOKUT – året kom i 2019. Sjå oversikt under.
-
NOKUT – ÅRET (2014–2019)
- NOKUT – ÅRET 2019 (pdf)
- NOKUT – ÅRET 2019 (nettversjon)
- NOKUT – ÅRET 2018 (pdf)
- NOKUT – ÅRET 2018 (nettversjon)
- NOKUT – ÅRET 2017 (pdf)
- NOKUT – ÅRET 2017 (nettversjon)
- NOKUT – ÅRET 2016 (pdf)
- NOKUT – ÅRET 2016 (nettversjon)
- NOKUT – ÅRET 2015 (pdf)
- NOKUT – ÅRET 2015 (nettversjon)
- NOKUT – ÅRET 2014 (pdf)
- NOKUT – ÅRET 2014 (nettversjon)