Har du problemer med å lese nyhetsbrevet? Klikk her for en nettversjon

Tirsdag 8. februar legger NOKUT frem resultatene fra Studiebarometeret, Norges største studentundersøkelse. Undersøkelsen gir oss et unikt og viktig innblikk i studentenes syn på studiekvaliteten.
Vi har også med oss Crina Damsa, visedekan for innovasjon og digitalisering ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, UiO. Hun har forsket på overgangen fra fysisk til digital undervisning under pandemien og skal fortelle oss mer om sine funn. I tillegg blir det samtaler med forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe, NSO-leder Tuva Todnem Lund, UHR-leder og UiA-rektor Sunniva Whittaker og NOKUT-direktør Kristin Vinje.
Arrangementet holdes på DOGA, men blir også strømmet på NOKUTs nettsider og Facebook-siden vår.
Hvordan kan studenter lære å bli mer selvstendige og innovative? I denne episoden møter vi Lars Nyre (Universitetet i Bergen) og Rebecca Nedregotten Strand (Høgskulen i Volda) fra TekLab som forteller om hvordan de bruker innovasjonspedagogikk i undervisning og forskning.
Resultatene fra høstens eksamen viser en høy strykprosent i matematikk blant de som skal bli lærere for de minste barna. Et lyspunkt er at det er færre som stryker blant de som skal bli mattelærere for trinn 5–10.
– Når regjeringen gjør sine prioriteringer, håper jeg at den ser hen til en hel generasjon unge mennesker som har fått studietiden sin amputert, skriver NOKUT-direktør Kristin Vinje, i sitt ønske for det nye året.
Nye rapporter
Kommende arrangementer
Hva skjer?
Følg med på kalenderen vår for mer informasjon om NOKUTs arbeid og arrangementene våre. Følg oss gjerne på Twitter og Facebook og sjekk ut NOKUT-podden.
Avmelding
Dersom du ikke lenger ønsker å motta NOKUTs nyhetsbrev kan du avmelde deg ved å klikke på denne lenken